WordPress bol pôvodne spustený ako webstránka pre blogy, príspevky blogerov, ale aj ako webstránka pre podporu predaja služieb a produktov. WordPress má výborné nástroje na zviditeľnenie obsahu, ktorý sa naopak na webstránkach slúžiacich ako e-shopy, nedajú tak umiestniť. Výborným príkladom je stránka spoločnosti Biznisweb, ktorá predáva rôzne šablóny pre e-shopy a firemné stránky, ale informatívne články šíri primárne cez WordPress. Ak sa rozhodnete mať dve webstránky, môžu sa šikovne prepojiť, ale je veľmi dôležité, aby ste pokračovali v pridávaní príspevkov na oboch weboch. Ak by ste mali obavu, že nie je vo vašich silách aktualizovať obsah oboch webstránok, je múdrejšie udržiavať v dobrej kondícii radšej len jednu webstránku a nasycovať ju s informatívne hodnotným textom a vhodnými kľúčovými slovami. Pokiaľ máte kvalitný obsah a vaši čitatelia si vaše príspevky prečítajú až do konca, znamená to, že im prinášate odpovede na otázky, ktoré hľadajú. Aby váš text mohli v googli nájsť, odporúčame efektívnu prácu s kľúčovými slovami. Ak skombinujete užitočný obsah s vhodnými kľúčovými slovami, vaši čitatelia vás ľahko nájdu a radi váš text dočítajú. A to ide. Aby vás našli, zostali na vašom webe a urobili akciu, ktorá podporí váš predaj alebo pravidelnú návštevnosť vašej webstránky.
Prečo je hodnotný obsah užitočnejší než platená reklama?
To, čo chcete svojim klientom sprostredkovať, je v mnohých prípadoch možné aj vtedy, keď pridáte na webstránku krátku informáciu a podporíte ju platenou reklamou. Zadefinujete si vhodné kľúčové slová, ktoré charakterizujú, čo ponúkate a zaplatíte za reklamu. Platená reklama nie je zlá, ale stojí vás peniaze a má časové obmedzenie závislé na vašom rozpočte. Môžete to urobiť aj inak – napísať článok s dobrými kľúčovými slovami a svojim čitateľom ponúknuť informácie, na ktoré čakajú. Podporiť článok propagáciou na sociálnych sietiach, prostredníctvom newsletra a samozrejme, pokojne môžete zaplatiť aj platenú reklamu, nič tým nepokazíte. Rozdiel je v tom, že keď vaša platená kampaň skončí, informácie s dobrými kľúčovými slovami sú stále na vašom webe a môžu vašich čitateľov privádzať z vyhľadávačov na vašu webstránku bez akéhokoľvek časového a finančného obmedzenia.
Dôležité je:
- Mať hodnotný obsah, ktorí čitatelia dočítajú až do konca
- Vhodné kľúčové slová
- Odpovedať na otázky a problémy, ktoré zaujímajú vašich čitateľov – prinášaním riešení si posilňujete dôveru s vašim publikom